Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

융합적 사고에 기초한 디자인 교육 방안Design Education Based on Convergent Thinking

Other Titles
Design Education Based on Convergent Thinking
Authors
강호정송도선
Issue Date
2020
Publisher
한국교육철학회
Keywords
Fourth Industrial Revolution; Convergent Thinking; Design; Design Thinking; Convergent Design Education
Citation
교육철학, no.75, pp.1 - 34
Indexed
KCI
Journal Title
교육철학
Number
75
Start Page
1
End Page
34
URI
https://scholarworks.bwise.kr/gnu/handle/sw.gnu/7717
DOI
10.22918/pesk..75.202006.1
ISSN
1738-186X
Abstract
본 연구는 전통적 형이상학의 토대가 와해되는 과정 속에서 주체적, 이성적 자아가 아닌 서사적 자아를 바탕으로 인간의 본질과 인식에 대한 새로운 해석을 제공하고, 그것의 교육철학적 함의를 검토함으로써, 서사적 자아를 통해 다양한 삶의 맥락과 타자와의 관계성에 기초하여 자신과 타자를 이해하는 것이 보다 합리적이라는 사실과, 개인이 공동체에 속한 자신의 사회적, 역사적 역할과 지위로부터 오는 특수성으로부터 자신의 자아와 정체성을 파악하는 것이 덕을 추구하는 데 있어서 필수적이라는 것을 밝히고자 한다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
사범대학 > Department of Education > Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Song, Do Seon photo

Song, Do Seon
사범대학 (교육학과)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE